بي‌تقوايي مادر انتخابات؛ بي‌تقوايي نمايندگان آينده
 
درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 203
بازدید ماه : 200
بازدید کل : 160815
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




من نمي‌دانم چرا همه‌ي ما دم از ولايت‌مداري مي‌زنيم و همه‌ي كساني را كه لحظه‌اي قصور كرده‌اند در ولايت‌مداري از دم تيغ مي‌گذرانيم، اما وقت عمل كه مي‌شود در ولايت‌مداري لنگ مي‌زنيم!

بياييد برگرديم عقب و اين چند سال بيانات امام‌مان را نگاهي بيندازيم... آخر آقا با چه ادبياتي بايد از من و توي طرف‌دار بخواهد كه تخريب نكنيم؟!

"من به طور جد از همه‌ى كسانى كه نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‌مندى‌اى دارند، درخواست مي‌كنم، اصرار مي‌كنم كه اين علاقه‌مندى خودتان را از راه تخريب ديگران، اهانت به ديگران، متهم كردن ديگران نشان ندهيد. هرچه مي‌خواهيد، از نامزد مورد علاقه‌ى خودتان تمجيد كنيد، تعريف كنيد؛ اما ديگران را تخريب نكنيد. اين علامت بدى است."۱

آدم نگاه مي‌كند مي‌بيند فلان سايت، فلان تيتر جنجالي را زده و بعد كه اصل مطلب را از جاي ديگر مي‌خواني، مي‌بيني اين تيتر زدن فقط شيطنت بوده و شانتاژبازي يا به قولي كاسب‌كارانه و بازديدجذب كن! اين‌ كارها اخلاقي است؟؟؟

آن وقت قضاوت من و توي رأي‌دهنده، مي‌شود بر اساس همان بي‌تقوايي فلان سايت و بهمان وبلاگ و دو سال ديگر همين من و تو مي‌نشينيم به نقد فلان نماينده‌ي اصول‌گرا كه با همين ادله‌ها، خودمان فرستاديمش مجلس!

تا مدتي پيش وحدت اصول‌گرايان برايم مسئله بود و نمي‌دانستم واقعا وحدت بهتر است يا رقابت در جايي كه اصلاح‌طلب جدي حضور ندارد، اما اين بل‌بشوي پيش‌آمده، حكمت وحدت را برايم مسجل كرد و حالا كه به هر دليلي اصول‌گرايان با اسامي مختلف وارد كارزار انتخابات شده‌اند، واقعا وظيفه ما چيست؟

باز برگردم به سخنان امام خامنه‌اي و بگويم برخي خط قرمزها را كه ظاهرا فراموش‌مان شده، در اين هرم شعله‌هاي تخريب!

"من همه را توصيه مى‏كنم كه اين خط صحيح را دنبال كنند. مواظب باشيد، در حالى كه ما دنياى اسلام را به وحدت دعوت مى‏كنيم، دشمن نتواند در ميان صفوف خود جمهورى اسلامى، اختلاف و تفرقه ايجاد كند. شرط پيروزي‌ها اين است كه جناح‌هاى مختلف، در جمهورى اسلامى، احترام هم را حفظ كنند و با هم باشند. در جمهورى اسلامى، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتى. اين دعواها و رقابت‌ها، متعلق به دمكراسي‌هاى غربى است كه از خدا و دين، هيچ‏چيزى به مشام‌شان نرسيده است."۲

"نماينده‌ى صالح آن كسى است كه پاي‌بندى او به اسلام باشد، پاي‌بندى او به عدالت باشد، پاي‌بندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد... آن كسانى كه مرزشان با دشمن و دست‌نشاندگان دشمن، مرز كم‌رنگى است، اين‌ها براى ورود به مجلس اصلح نيستند."۳

اين‌ها صفات يك نماينده اصلح است، اما آن‌چه در اين برهه از زمان براي همه‌ي متدينين دغدغه است، بحث بصيرت است؛ بصيرت در مقابل فتنه ۸۸ و نيز جريان انحرافي.

درباره فتنه ۸۸ بارها و بارها سخن گفته‌ايم و مواضع‌مان با مردودين و ساكتين فتنه مشخص است. البته كساني هم بوده‌اند كه زماني مردود و ساكت فتنه بودند و الان ممكن است تغيير موضع داده باشند كه بر اساس جاي‌گاه و ميزان پشيماني و ساير المان‌هاي ديگر، بايد آن‌ها را تاييد يا رد كرد و يادم هست اخيرا جملاتي از حاج آقا پناهيان در اين خصوص و با اين مضمون خوانده‌ام.

اما باتوجه به بيانات حضرت آقا درباره جريان انحرافي، اين جريان در بدو ورود به بدنه سياسي كشور، جرياني فرعي بوده و ايشان نظر به تقابل جدي با اين جريان نداشتند و من در تعجبم از اظهارنظر برخي كه اين روزها به شدت هرچه تمام‌تر، كانديداهاي جبهه پايداري را تخريب مي‌كنند كه چرا فلان كانديدا از دولت حمايت كرده و يا بهمان كانديدا حكم تكفير جريان انحرافي و دكتر احمدي‌نژاد را نداده است!

اگر قرار بر تكفير كسي باشد، پس حتما بايد حضرت آقا را نعوذ بالله تكفير كنيم؛ چراكه اول كسي كه در همه عمر دولت دهم دارد از خدمات دولت تعريف و تمجيد مي‌كند و اشتباهات دولت را كوچك مي‌بيند، خود آقاست!

سوءتعبير نشود! نگارنده قصد ندارد خطر جريان انحرافي را كم‌تر از خطر فتنه ببيند، اما بي‌انصافي است اگر بخواهيم به دليل اظهارنظر خوش‌بينانه‌ي يكي دو نفر نسبت به دولت و جريان انحرافي كه كانديدا هم نشده‌اند، كل جبهه پايداري را زيرسؤال ببريم و آن را تكفير كنيم. اگر قرار است اصلح را انتخاب كنيم، بايد انصاف و بصيرت داشته باشيم.

نسبت آيت‌الله مصباح و كانديداهاي معرفي شده از مؤسسه تحت‌نظر ايشان، با جريان انحرافي كاملا مشخص است و انگ نزديكي با جريان انحرافي به جبهه پايداري نمي‌چسبد. داستان آن ۱۱ روز خانه‌نشيني و صحبت‌هاي علامه مصباح و حاج آقا نبويان و سخنان تند آيت‌الله صديقي را در بيت رهبري در ايام فاطميه و نيز سخنان حاج آقا پناهيان در روز مراسم آخر بيت را همه به‌خاطر دارند... و اگر اين بزرگ‌واران را به بصيرت مي‌شناسيم، بايد عضويت و طرف‌داري اين بزرگان از جبهه پايداري را معنادار ببينيم و اگر جز اين است، چرا بساط سخنراني‌هاي‌شان در جبهه پايداري پهن است؟!

اين را هم بايد يادآور شوم كه قطعا و حتما جريان انحرافي مي‌كوشد كه خود را از لايه‌هاي پنهان افراد موجه، وارد جبهه‌ي اصول‌گرايان كند، به همين دليل دوستان حاضر در اين جبهه‌‌‌‌‌‌هاي اصول‌گرا، بايد دقت داشته باشند و مراقب چنين نفوذهايي باشند و نيز مراقب سخنان خود، چه اين‌كه دوپهلو صحبت كردن و مواضع مختلف گرفتن، باعث سردرگمي مردم در انتخابات است.

حتما و قطعا اين دو جبهه اصول‌گرايي كه جمعا ۵۵ نفر عضو دارند، ۳۰ نفر اصلح دارد كه اين افراد مي‌توانند در هر يك از اين ليست‌ها باشند و حالا كه به هر دليلي اصول‌گرايان وحدت نكرده‌اند، چه خوب است طرف‌داران دو ليست، به جاي تخريب تك تك اعضاي طرف مقابل، به غربال ليست خودشان بپردازند و از بين ۳۰ نفر كانديداي جبهه خودشان، افراد خوب‌تر و خوب‌ترتر را بيرون بكشند و از برنامه‌ها و كارهاي گذشته و آينده‌ي آن افراد، دفاع كنند تا شايد اين ميان مردم هم از سردرگمي درآيند.

بعدنوشت: ساعاتي پيش تلفني با حاج آقا نبويان در خصوص اتهاماتي كه به جبهه پايداري و نسبت دادن آن با جريان انحرافي مطرح بود، صحبت كردم، در خلال متن به برخي شبهات پاسخ دادم، اما آن‌چه ايشان درباره نسبت پايداري و جريان انحرافي گفتند، اين بود كه جبهه پايداري اساسا هيچ نسبتي و هيچ نسبتي با جريان انحرافي ندارد و هرچه هست دروغ محض و كذب محض است.

ايشان معتقد بود در بحث جريان انحرافي عده‌اي معتقد به انحراف صددرصد دكتر احمدي‌نژاد هستند و برخی ديگر معتقدند جريان انحرافي به ليدري مشايي وجود دارد، ولي دكتر دراين‌باره جهل مركب دارد و گول خورده است، ولي از اساس، منحرف نيست، لذا اگر اين عده حرفي در دفاع از دولت مي‌زنند، بايد در اين زاويه ديد و به هيچ عنوان منظور، نديدن جريان انحرافي و مرزبندي‌ نداشتن با آن نيست.

نيز ايشان فرمودند دوستان در جبهه پايداري با آيت‌الله مصباح و نيز دفتر ايشان، دائم در تماس هستند و نظرات و تذكرات ايشان را دريافت مي‌كنند، آيت الله مصباح هم پي‌گير هستند و درباره تندروي‌ها و كندروي‌ها تذكرات لازم را به كانديداها مي‌دهند و حد و مرز مشخص مي‌كنند، اما اين‌كه آيا تمام سخنان اعضاي جبهه، به ايشان مي‌رسد و ايشان نظارت كامل دارند، نه؛ يعني چنين چيزي امكان وقوع ندارد كه تمام سخنان با ايشان چك شود و همه چيز صددرصد مورد قبول ايشان باشد.

۱. بیانات در اجتماع عظیم مردم يزد ۱۲/۱۰/۸۶

۲. سخنرانى در ديدار با گروه كثيرى از آزادگان و اقشار مختلف مردم۱۱/۷/۶۹

۳. ‌بیانات در ديدار اقشار مختلف مردم‌


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 16:14 ::  نويسنده : یکی