من به جبهه مختلط اصولگرایان رأی می‌دهم!
 
درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 265
بازدید ماه : 262
بازدید کل : 160877
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




به گزارش سرویس فضای مجازی ندای انقلاب نویسنده وبلاگ اب و آتش در آخرین پست خود نوشت:
درست چهار سال پیش، در آستانه انتخابات مجلس هشتم مطلبی در کیهان و سپس در وبلاگ نوشتم و در آن تأکید کردم که در این انتخابات بر خلاف همیشه می خواهم ادا واصولهای روشنفکری را کنار بگذارم و لیستی رأی بدهم و دلایلم را هم ذکر کرده بودم که می توانید آن را در اینجا بخوانید.

اما این بار ، شرایط با آن زمان تفاوت می‌کند. اولاً اصولگرایان ما با یک فهرست به میدان نیامده اند و طبیعتاً و خواهی نخواهی تشتتی را در آرای خودیها شاهد خواهیم بود، ثانیاً ماجراهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و حوادث تلخی که اصلاح طلبان و مشخصاً آن بخش از جنبش سبزیهایی که از بیگانگان دستور می گرفتند یا حداقل بر طبق دل آنها عمل کردند و بارها از جانب اسرائیل و آمریکا و رضا پهلوی و عبدالمالک ریگی و بهاییان و ... مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند، آفریدند باعث شده است که اصلاح طلبان با کاهش بیشتر اقبال عمومی مواجه شوند و با همه عِده و عُده خود در این انتخابات حاضر نشوند و آن را تحریم کنند و آنها هم که حاضر شده اند عقلای اصلاح طلب هستند که حضورشان در مجلس ضرری آنچنانی محسوب نمی شود و حداقل از بسیاری از اصولگرانمایانی که در مجلس بودند کارنامه مطلوبتری دارند و در کل، انتخاب یک فهرست از فهرستهای منتسب به اصولگرایان نه فایده ای دارد و نه ضروری به نظر می رسد .

از سوی دیگر اگر در بیانات و رهنمودهای امام خمینی جست و جویی اجمالی داشته باشیم ، به نکته جالبی می رسیم و آن اینکه اگر در رأی دادنها ، همه نظری داشتند و شما نظر دیگری ، موظفید به آنچه به آن رسیده اید عمل کنید. همین بیان را رهبر عزیز انقلاب نیز فکر می کنم یکی دو بار مطرح کرده باشند اما مشخصاً در خطبه های نماز جمعه دهه فجر امسال با صراحت فرمودند که :

- مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را میشناسند، طبق تشخیص خودشان «حتماً» عمل کنند؛ «اگر نمیشناسند»، از افراد بصیر و متدین در گزینشهاى انتخاباتى استفاده کنند.

در حقیقت تأکید اولیه ایشان بر این است که مردم خودشان بگردند و «اصلح» را انتخاب کنند و اگر به نتیجه نرسیدند به افراد «بصیر» و «متدین» مراجعه کنند و بر اساس شناخت این کارشناسان و با حجت قرار دادنشان، رأی خود را به صندوقها بریزند. بنابر این من به لطف خداوند در این دوره، با بررسی عملکرد و خروجی نامزدهایی که پیشتر نماینده بوده اند یا مسئولیتی داشته اند از همه فهرستهای اصولگرا و غیر اصولگرا و بخصوص در میان فهرست نامزدهای جبهه متحد و جبهه پایداری و بالاخص در میان نامزدهای جبهه پایداری ( که آنها را در مجموع نیروهای سالمتر، انقلابی تر و ولایی تری می دانم) انتخاب خواهم کرد و چون تأکید اکید دارم که حتماً نام ۳۰ نفر را در برگه خود بنویسم، اگر احتمالاً تعداد کسانی که صلاحیتشان برای شخص خودم احراز نشده به این تعداد نرسد، از میان نامزدهای باقیمانده و در حقیقت از میان «بد» و «بدتر» ، بدها را انتخاب می کنم و در برگه خود می نویسم.

برخی از دوستان و اقوام که به من لطف دارند و به اشتباه مرا مرجع تشخیص خود انتخاب کرده اند، خواسته اند نام سی نفری را که در برگه می نویسم در آب و آتش بیاورم. اگر فشارها زیاد شود! شاید این کار را کردم و از این مختصر آبرویی که خداوند متعال به من داده است برای روشنگری استفاده کنم البته هنوز به این نتیجه نرسیده ام !

پانوشت مهم : این روزها شنیدن خبر بازداشت و زندانی شدن «محمد سعید ذاکری» مسئول صفحه سیاسی هفته نامه نه دی به دلیل نوشتن مطلبی انتقادی از آقای علی لاریجانی بشدت مرا نگران کرده است؛ نگران نه به خاطر خود آقای ذاکری که فردی بشدت انقلابی و متدین و اصولگراست؛ نگرانی از اینکه می بینم طی یکی دو سال اخیر، اکثر کسانی که در میان وبلاگ نویسان خودی، دادگاهی یا بازداشت شده اند و وبلاگشان نه فیلتر؛ که از ریشه حذف شده است، کسانی هستند که به نحوی، انتقادی - درست یا غلط - از آقای علی لاریجانی کرده اند و نگرانی من برای خود آقای لاریجانی است که نکند این رفتار ایشان باعث شود که تصور عمومی خواص و نخبگان و اهل فکر و اندیشه درباره ایشان این شود که اگر روزی خدای نکرده ایشان به منصبی بالاتر از ریاست مجلس برسند، فضای کشور آنچنان دچار خفقان و سانسور شود که هیچ کس نتواند کوچکترین انتقادی به ایشان بکند چرا که هر کس بخواهد انتقادی ولو تلویحی به ایشان داشته باشد و تصور کند باید خود را در آستانه زندانی شدن و بازداشت ببیند! و آرزوی آزادی دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد، آرزویی دست نیافتنی باشد که هر کس در هر مجله و روزنامه علاوه بر انتقاد ، بتواند به او توهین و هجو و متلک و حتی فحاشی هم بکند و آب از آب تکان نخورد و حتی علیه او و در دوران ریاست جمهوری او ، چندین فیلم سینمایی در تمسخر او ساخته شود و آن فیلمها در بهترین فصل سینمایی هم اکران شود ( گفته می شود فیلم توهین آمیز «تلفن همراه رئیس جمهور» قرار است در اکران نوروزی امسال در سینماها به نمایش در آید). این نگرانی زمانی بیشتر می شود که ریاست قوه قضاییه به عهده برادر آقای علی لاریجانی است و ممکن است در اذهان عمومی این تصور پیش آید که هماهنگی مشخصی بین دو برادر وجود دارد که هر انتقادی از علی آقا می شود، فوراً توسط آقا صادق احضار می شود؛ اتفاقی که پیشتر به هیج وجه در جمهوری اسلامی سابقه نداشت. به همین دلیل می خواهم در همین جا از آقای لاریجانی ( علی آقاشون!) در خواست کنم فوراً به اخوی دستور دهند ( یا خواهش کنند!) که به بازداشت نویسنده خوش سابقه و جوان هفته نامه نه دی پایان دهند و اجازه دهند فضای نقد و نقادی و روشنگری (حتی اگر در نقادی اشتباهی صورت گرفته باشد) در این کشور پایدار باقی بماند. با این حال اگر با نوشتن همین دو سه کلمه انتقاد ملایم از آقای علی لاریجانی، درِ این وبلاگ هم تخته شد، همین جا از همه دوستان و مخاطبان آب و آتش خداحافظی می کنم و امیدوارم که قصورهایم را ببخشند!

* این روزنوشت را مدتی است در دستور نوشتن داشتم اما اختلالات بی موقع و اعصاب خرد کن اینترنتی اخیر باعث شد نوشتن آن به تأخیر افتد و حالا مواجه شده ام با دعوت برادر و دوست عزیزم «وحید اشتری» برای نوشتن مطلبی در همین باره که امیدوارم این روزنوشت را پاسخی به دعوت خودش تلقی کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 16:13 ::  نويسنده : یکی