بی انصافی مدعیان انصاف
 
درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 66
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 160765
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




قصد نداشتم درباره جشنواره امسال بنویسم چراکه امیدوار بودم در شأن جشنواره سی ام به تفصیل و به صحت نوشته اند و دیگر به روایتگری من نیازی نیست اما با کمال حسرت و تأسف در تیتر حرف های جبهه حزب الله و منابع خودی دیدم که باز هم با یک کلیک راست و رعایت اصل بردار و بچسبان! همان حرف های کلیشه ای هرساله بیان شده است که: این جشنواره هم جشنواره بدحجابی بود و فیلم های جنگ هم ضعیف بود و همه چیز بازی در پازل دشمن است و کلام رهبری با جشنواره تطابق ندارد و ...!

تازه فهمیده ام که چرا جبهه اهالی هنر و سینما اینقدر نسبت به خبرگزاری هایی مثل رجا که تا این اندازه بی توجه و مع الاسف متعصبانه اقدام به درج خبر بصورت معرفی برخی وبلاگ های تندرو و ناآگاه می کنند، سرشار از بی میلی و نزاع است! چراکه بعد از سی سال که سی جشنواره سینمایی در این نظام مقدس به یمن فجر انقلاب برگزار گردیده است و قشری از همین معترضین امروزی که با حضور سرشناسانی از جناح خود بدان رسمیت و مشروعیت بخشیده اند، متهم کردن فضا به بی عفتی و کفر و بی اعتقادی و رکود و بی خبری از دفاع مقدس و حجاب و سلامت روحی امری خلاف اخلاق و غیر اسلامی است.

در جشنواره امسال حضور کارشناسان معتقد و خانواده های پایبند به اصول نه تنها بیرنگ نبود بلکه از دوره های گذشته خیلی پررنگ تر هم بود اما از آنجایی که حضور این جامعه در فضای غبارآلود برخی ناهنجاری های اخلاقی چندان قابل تحمل نیست و یا خود ایشان ترجیح می دهند تا به آن صورت دیده نشوند از چشم عده ای ناچیز قلمداد می شود. این، همان چیزی است که سال ها در گوش ما و خانواده هایمان خوانده اند و امروز برخی ها خوش دارند بیشتر آتش برافروزند که: سینما را فحشاء گرفته است فرار کنید تا دامن شما را نیز نگرفته است! همان فکری که ارزشی ها و مذهبیون را از فضای سینما که هنوز در آن بی حجابی و بی عفتی معنایی نداشت دور نگه داشت تا امروز زخم این شکاف عمیق خیلی ویران تر سر باز کند و به چنددستگی مردم و طیفی شدن شان بیانجامد.

آن هایی که می نشینند و دائم با تزریق احساس ناامیدی، گوشه نشینی شان از بازخوانی فرهنگ انقلاب و جنگ را به باد توجیه می گیرند، چه گلی بر سر این جشنواره زده اند و برای آبادانی آن جز چند نوشته و انتقادنامه چه تلاشی کردند؟ آیا آنان استحقاق نظردهی دارند یا فعالان زمان جنگ تاکنون که از بیان حرف های شان در هیچ عصری و با هیچ بهانه ای ابا نکرده اند؟؟ آنان که حتی در وضعیت موجود هم که حال وهوای شان را می پرسی گلواژه هایی از امید هدیه می گیری؟! یکی نیست بگوید شما که تا نام انجمن حجتیه را می شنوید صدها برهان ردیف می کنید و با استدلال های متعدد به مقابله با آن می روید، چگونه است که در عمل منتظرید یوسف مظلوم آل طه بیاید و همه چیز یکجا توسط حضرتش اصلاح شود؟!

آیا شجاعت، نکته سنجی و ظرافت کارگردان ماهری چون ابوالقاسم طالبی در ساخت فیلم بی نظیر "قلاده های طلا" کم پیشرفت و افتخاری برای سینمای ماست؟ آیا بازی امثال علیرام نورایی، هنگامه قاضیانی، امین حیایی و ... به چشم عده ای نمی آید یا که قرار بر این است که افشارها و حاتمی ها و حقیقی ها به حدی تیتر شوند که دسته اول دیده نشوند؟؟ کدام یک از آقایانی که فجر را تمام شده می خواند شهامت سرکوب و رسوایی انگلیس و اعوان و انصار داخلی اش را در حضور بیش از پنج هزار مخاطب مخالف دارد؟؟ کدام آرمانخواهی به این زیبایی می توانست دستان هرنوع صاحب تفکر سیاسی را در پایان اکران فیلم به تشویق وادارد؟ این پنج فیلم دفاع مقدس که در "روزهای زندگی" گزیده و شاهکارشان را دیدیم برای سینمایی که کم روشنفکرنما ندارد دستاورد کوچکی است؟! صحبت های خوب و شیوای فراستی درباره جایزه اسکار که با شهامت تمام در برابر جامعه روشنفکرنما بیان می شود برکت ناچیزی از این جشنواره است؟؟ کاندیدا شدن یک فیلم دفاع مقدسی در ۷ بخش اصلی دریافت سیمرغ جشنواره سی ام حرف کوچکی است؟ توجه ویژه به فیلم های جنگ در دوره ای که همه توجه ها به سمت اسکار جلب شده است اتفاق مهمی در سینمای ایران نیست؟؟

پس چرا سیاه نمایی می کنید؟ چرا حاضر به پذیرش سلامت و متانت تعامل احزاب و جبهه ها نیستید؟ چرا توقع هایمان بقدری بالا و تلاش مان تا این حد پایین آمده است که نمی توانیم حتی در جشنواره ای که برای فجر است و به نام انقلاب، آثاری بسازیم تا صادرکننده کوچکی برای نشر فرهنگ انقلابی این خاک باشیم؟؟ براستی آنان که دست به قلم اند تا زمین بزنند، در برابر پروردگارشان محکوم به قصور و تضییع بیت المال مسلمین نیستند؟

بعضی ها برای رفع گرفتگی های اخلاقی حاضر به بالازدن آستین هم نیستند چه رسد به خاکی شدن! باب توجیه المسائل هم باز است! حتی اگر مشکل از زمانه باشد. اما به قول سید در "زندگی خصوصی" زمونه عوض شده من و تو هم باید عوض بشیم؟!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : یکی