درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 160404
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




. آیا می‌دانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود وافراد بعد از خوردن غذا بشقاب‌هایشان را هم می‌خورند.

. آیا می‌دانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می‌باشند و بزرگتر می‌شوند.

. آیا می‌دانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می‌باشد.

. آیا می‌دانستید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : یکی

ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : یکی

امروزه بحث امنيت در اينترنت با گسترش حمله ويروس ها و پيچيده تر شدن نحوه عملكردشان بسيار مشكل تر از گذشته شده است. مجله معتبر PC Magazine چندي پيش تحقيقي انجام داد و روي افراد زيادي كه با كامپيوتر و اينترنت سر و كار داشتند مطالعاتي انجام داد. آنها از شركت كنندگان درباره سرويس هاي اينترنتي كه در اختيار داشتند سوالاتي پرسيدند اما نتايج بدست آمده شگفت انگيز بود. بيشتر شركت كنندگان از شدت خطر بالقوه اي كه آنها را تهديد مي كرد درك درستي نداشتند و از روش هاي مقابله با آنها اطلاعات درستي نداشتند.در اين مقاله از مجموعه مقالات آموزش امنيت IT در ياد بگير دات كام سعي داريم برخي تفكرات اشتباه كه در بين كاربران اينترنت و كامپيوتر معمول شده است را بيان كنيم به اميد اينكه مفيد واقع شود:...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 23:49 ::  نويسنده : یکی

اگر بخواهيم اين سوال را دقيق تر مطرح كنيم بايد بگوييم آيا مي توانيم بيش از يك آنتي ويروس، بيش از يك انتي اسپاي و بيش از يك فايروال روي يك كامپيوتر نصب كنم؟

در حقيقت پاسخ به اين سوال در سه قسمت مذكور كمي متفاوت است. و به عنوان يك اصل بايد بگويم شما فقط به يكي از اين سه نرم افزار احتياج داريد. يعني يك Anti Spyware خوب يك آنتي ويروس خوب و يك فايروال خوب براي اكثر كاربران كافي است. هر چند ما مي دانيم هيچ Anti Spyware يا آنتي ويروسي وجود ندارد كه به تنهايي بتواند همه بد افزار ها يا ويروس ها را شناسايي كند. و اين دليلي است كه بعضي ها به فكر استفاده از چندين آنتي ويروس يا ... به طور همزمان افتاده اند. اما مشكل اينجاست كه آنتي ويروس ها يا فايروال ها گاه در كار يكديگر تداخل ايجاد مي كنند و سبب از كار افتادن يا كند شدن شديد كامپيوتر شما مي شوند. در اين مقاله بسته به نوع نرم افزار امنيتي اين موضوع را مورد بررسي قرار مي دهيم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : یکی

10 مرحله ساده براي حفاظت از سرمايه گذاري الكترونيكي

آيا مي دانيد چگونه مي توانيد از كلاهبرداريهايي كه با ايميل صورت مي گيرد در امان باشيد؟ با بيش از 75 ميليون ايميل فيشينگ كه هر روز ارسال مي شوند اگر شما هم يكي از افراد دريافت كننده اين ايميل ها باشيد نبايد خيلي تعجب كنيد. بر اساس آمار «جمعيت مبارزه با فيشينگ» معروف به APWG از ميان 75 ميليون حمله كه همه روزه انجام مي گيرد بيش از 2000 قرباني ثبت شده در روز گرفتار مي شوند و بيش از يك ميليون دلار سالانه از آنها دزديده مي شود.

فيشينگ يا Phishing در حقيقت يك جعل هويت است به طوريكه جاعل از طريق ايميل هاي تقلبي دست به كار مي شود. به عبارت ديگر وب سايت هايي هستند كه توسط افراد كلاهبردار ساخته شده اند. اين وب سايت ها به گونه اي طراحي شده اند كه كه خود را به جاي يك سرور ايميل سر شناس مانند ياهو جا مي زنند و وقتي قرباني به اين آدرس هدايت مي شود با صفحه اي كاملاً مشابه صفحه ياهو روبرو مي شود و نام كاربري و كلمه عبور خود را وارد مي كند و به اين روش مي توانند به اطلاعات حساس فرد (مانند اطلاعات حساس بانكي) دست پيدا كنند.

اين كلاهبرداران وب سايتي شبيه به وب سايت يك كمپانب بزرگ و خوشنام مانند وب سايت بانك هاي بزرگ و كمپاني هاي سرمايه گذاري طراحي مي كنند تا وب سايت خود را به جاي آنها جا بزنند سپس تعداد زيادي ايميل به قربانيان خود ارسال مي كنند گويي اين ايميل از آن شركت بزرگ ارسال شده است در اين ايميل حتي لوگوي آن كمپاني هم وجود دارد آنها معمولاً شرايط را اضطراري جلوه مي دهند و مثلاً از شما مي خواهند مراحلي را طي كنيد در غير اين صورت حساب كاربري خود را از دست خواهيد داد. و در اين ميان از شما حساب كاربري و رمز عبور را هم خواهند خواست. و همينطور تا حد امكان از شما اطلاعات بيشتري مي گيرند.

حال كه با مشكلات مربوط به امنيت ايميل و حساب كاربري آشنا شديد بد نيست درباره راه هاي مقابله و حفاظت خود اطلاعاتي بدست آوريد....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 11:25 ::  نويسنده : یکی

در سال هاي اخير افزايش قابل توجهي در تعداد وب سايت هاي هك شده ثبت گرديده است. يكي از دلايل اين افزايش تمايل افراد و شركت ها به انتشار بد افزار ها و جهت دادن به نتايج جستجو در اينترنت به نفع خود است. و به اين ترتيب با اهداف سود جويانه انگيزه هك كردن وب سايت ها افزايش يافته است. اگر شما هم يك مدير وب سايت هستيد اكنون وقت خوبي است تا با هم نكاتي را مرور كنيم كه با رعايت آنها وب سايت خود را در ناحيه كم خطر قرار داده ايد. البته امنيت يك وب سايت موضوعي پوياست و اگر به آن اهميت مي دهيد بهتر است فقط به اين مقاله بسنده نكنيد و به عنوان يك مدير سايت بايد هميشه آخرين اطلاعات و اخبار امنيتي را داشته باشيد...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:55 ::  نويسنده : یکی

در این مقاله درباره زمینه هایی بحرانی از شرارت ها در صنعت IT صحبت می شود و خواهیم گفت که در دنیای امروز متخصصان امنیت فضای مجازی چگونه با آن مبارزه می کنند.

شرارت هایی رایانه ای چه هستند؟

چرا جرائم رایانه ای؟

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:51 ::  نويسنده : یکی

Keylogger یا کی لاگر یک نرم افزار یا وسیله ای سخت افزاری است که به کمک آن هر عملی را که یک کامپیوتر انجام می دهد در حافظه ای ذخیره می شود. و از آن جمله همه کارهایی است که شما با صفحه کلید خود انجام می دهید.

Keylogger در شرکت های کامپیوتری برای عیب یابی مشکلات فنی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. کی لاگر همچنین می تواند در خانه یا سازمان ها مورد استفاده واقع شود تا فعالیت های کامپیوتری افرادی را که در خانه یا در سازمان هستند بدون اینکه خودشان بفهمند زیر نظر بگیرند. به عبارت دیگر به این روش می توان فعالیت های کامپیوتری فرزندان خود را زیر نظر بگیرید تا در دنیای مجازی در دام افراد ناباب نیفتند. یا یک سازمان به این روش می تواند مانع از دزدی اطلاعات و اسرارش شود. از Keylogger  ها به یک روش دیگر هم استفاده می شود برای دزدی اطلاعات محرمانه افراد مانند رمز های عبور، اطلاعات حساب بانکی و... .

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:46 ::  نويسنده : یکی

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

 

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : یکی

با سیستم های امنیت شبکه های بی سیم بیشتر آشنا شویم

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه های بیسیم Wi-Fi مورد استفاده قرار می گیرد. WPA2 مخفف Wireless Protected Access 2 به معنای دسترسی حفاظت شده بی سیم است. این فناوری از سال 2006 میلادی جایگزین نسل قبلی خود WPA شده است.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : یکی